Tutorial na ciasto Charlotty z modeliny/Charlotte cake (polymer clay) tutorial


        Dziś pora na zabawę z modeliną! Od dłuższego czasu chciałam zrobić 'Szarlotkę' do mojej ciastkowej kolekcji  i zmajstrowałam przy okazji tutorial na 'ciasto Charlotty' z modeliny. Dla nie zorientowanych -'Charlotte cake' wzięło swą nazwę od  francuskiego ciasta (deseru) -"Charlotte Russe", które to składa się z biszkoptów, kremu i owoców. Oczywiście ilu kucharzy- tyle wariacji! Można też zrobić je z czekoladą. Proszę nie mylić tego ciasta z polską "Szarlotką- jabłecznikiem" i angielskim "Apple pie"!
        To było moje 1-sze podejście do tego ciasta, więc nie wszystko wyszło idealnie- np. biszkopty są za płaskie bo miałam za mało modeliny!
Mam nadzieję, że zdjęcia będą dość zrozumiałe ale dla pewności kilka objaśnień:
  • nieupieczone części modeliny, jak i część upieczoną z nieupieczoną można ze sobą łączyć za pomocą "Wikolu" lub podobnego  kleju na bazie poliwinylu  [Tacky glue] (uwaga na kleje introligatorskie mylone często z wikolowymi!),
  • dopiero po upieczeniu ciasta (z modeliny rzecz jasna!) doklejamy wstążeczkę i lakierujemy owoce (ja używam błyszczącego werniksu Fimo),
  • do wypełnienia ciasta można pomiędzy dolny i górny krążek wsadzić różnokolorową modelinę żeby "oszczędzić" tą, która się przyda do innych prac -w końcu i tak krążek zostanie okryty biszkoptami i nie będzie widać co było w jego środku [patrz: photo nr.15]
  • do zrobienia biszkoptów można użyć gotowego koloru modeliny (ecru, blady beż, delikatny cytrynowy) lub połączyć biel (90%) + ciemny beż (7%) + żółty (3%)- mniej więcej w takich proporcjach [patrz: photo nr.4]. Kolor biszkoptowy można uzyskać dzięki cieniowaniu modeliny pastelami. Na koniec można oprószyć biszkopty białym pastelowym pyłem by dodać im realizmu [patrz: photo nr.30].








    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Copyright © Besu-dolls and miniatures , Blogger